Pagina instellingen

Tekstgrootte

Inloggen Social Schools
  • Home
  • Over Stip
    • Voor wie?
    • Missie en Visie
    • Kwaliteit
    • Onderwijsaanbod
    • Pedagogisch klimaat
    • Het team
  • Leerlingen
    • Leerlingen aan het woord
    • Kijkje in het gebouw
    • Leren in de klas
    • Praktijkvakken
    • Leerlingenraad
  • Ouders
    • Aanmeldprocedure
    • Leerlingvervoer
    • Social Schools
    • Medezeggenschapsraad
    • Klachtenprocedure
  • Partners
    • Goede samenwerking
    • Schoolbus stip
    • Onze partners stellen zich voor
    • U900
  • Informatie
    • Schooltijden
    • Vakantierooster
    • Verlof en verzuim
    • Schoolgids
    • Ouderbijdrage
    • Downloads
  • Contact
  • Open dag
  • Werken op Stip
  • VACATURE

Onderwijsaanbod

We werken met vier pijlers, we delen het onderwijs op in drie trajecten, er zijn twee uitstroomrichtingen en er is per leerling één plan.

Onze vier grote pijlers zijn: wonen, werken, vrije tijdsbesteding en burgerschap.
We werken aan theoretische vakken en praktijkvakken. We stellen per leerling realistische doelen, maar dagen ze wel uit. De leerlingen werken op hun eigen niveau, waarbij wat ze al kunnen het startpunt is voor verdere ontwikkeling. Wij vinden het belangrijk dat een leerling leert waar hij of zij goed in is en plezier in heeft. We werken opbrengstgericht door het vooraf stellen van doelen en we monitoren de ontwikkeling die de leerling doormaakt.

We tellen door na de basisschool. Onze leerlingen starten dus in leerjaar 9.

Er zijn drie trajecten:

·        Oriëntatie traject – leerjaar 9 en 10, waarbij leerlingen zich breed oriënteren op hun mogelijkheden en interesses.

·        Arbeidsvoorbereidend traject – leerjaar 11 en 12, waarbij leerlingen veel oefenen in vaardigheden die te maken hebben met de praktijk. Sectorvakken en stages krijgen een steeds grotere plaats in ons onderwijs.

·        Transitie traject – leerjaar 13-14, waarbij leerlingen veel stages lopen bij bedrijven, beschutte arbeid of dagbestedingsplekken, waar zij mogelijk naar gaan uitstromen.

Leerlingen kunnen binnen de huidige trajecten ook behoefte hebben aan  intensievere begeleiding of extra ondersteuning. Dit noemen we onderwijs zorg arrangementen.

Als een leerling op Stip komt, stellen we een ontwikkelingsperspectief (OPP) vast en geven een uitstroombestemming aan. Er zijn twee uitstroombestemmingen: uitstromen naar dagbesteding of uitstromen naar arbeid.  Als blijkt dat een andere uitstroombestemming beter is, passen we dat in overleg aan. Op basis van de onderwijsbehoefte in combinatie met de ondersteuningsbehoefte delen we leerlingen in een groep in.

Alle kinderen verdienen een passende plek in het onderwijs. Dit overzicht geeft een beknopt beeld van de ondersteuning die onze school kinderen kan bieden.

Onderwijsaanbod

  • Voor wie?
  • Missie en Visie
  • Kwaliteit
  • Onderwijsaanbod
  • Pedagogisch klimaat
  • Het team

Snel naar

Missie en Visie

Schoolgids

Open dag

Over Stip Voor wie? Missie en Visie Kwaliteit Onderwijsaanbod Pedagogisch klimaat Het team
Leerlingen Leerlingen aan het woord Kijkje in het gebouw Leren in de klas Praktijkvakken Leerlingenraad
Ouders Aanmeldprocedure Leerlingvervoer Social Schools Medezeggenschapsraad Klachtenprocedure
Partners Goede samenwerking Schoolbus stip Onze partners stellen zich voor U900
Informatie Schooltijden Vakantierooster Verlof en verzuim Schoolgids Ouderbijdrage Downloads
Contact
Open dag
Werken op Stip
VACATURE

STIP VSO Utrecht

Europalaan 89
3526 KP Utrecht
T 030-2148014
E info@stipvso.nl

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools